Decyduj o rozwoju SGH

Displaying selected surveys.

Survey's main page | Display all verified surveys.

Selection subset: 1323.

Ilość ankiet w tym zbiorze: 1.

Accepted and processed

#1323 - Survey sent on 29.01.2011, 21:12:47

Student SGH, studia magisterskie, studiuje już 9 semestrów na SGH. Mieszka w Warszawie.

Brakuje:
- działających komputerów dostępnych na terenie SGH (te w budynku G bardzo długo się włączają, a duża część z nich w ogóle nie działa)
- foteli lub ławek dla czekających na zajęcia
- stanowisk do prac grupowych (pokoje, które studenci mogliby zarezerwować w celu wykonania projektów grupowych, prezentacji lub po prostu w celu wspólnej nauki). W takich pokojach powinny się znaleźć tablica, liczne gniazdka na komputery oraz powinne być objęte wifi.
- cichej czytelni z licznymi miejscami do nauki. W Czytelni Głównej jest bardzo duży pogłos, nie ma klimatyzacji co utrudnia naukę w sesji letniej. Ponadto w Czytelni Czasopism Polskich panie bibliotekarki często dosyć głośno rozmawiają, co stanowczo utrudnia skupienie...

Należy:
- kapitalny remont budynku G: modernizacja sal wykładowych (klimatyzacja, odpowiednie oświetlenie i nagłośnienie, nowoczesne tablice, automatyczne żaluzje konieczne przy prowadzeniu prezentacji z rzutnika kiedy padające światło utrudnia czytanie), windy, miejsca do nauki wspólnej dla studentów gdzie mogliby wspólnie przygotowywać projekty i prezentacje.
- kapitalny remont biblioteki, przede wszystkich powiększenie jej. Zamiast sprowadzania książek z magazynu wszystkie książki powinny znaleźć się na półkach, powinno być dużo więcej miejsc dla studentów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyburzenie ścian i stworzenie jednego pomieszczenia, obejmującego czytelnie czasopism polskich, zagranicznych i czytelni głównej, z wykładziną, która tłumiłaby szumy. Powinno się także zainwestować w przeszkolenie bibliotekarzy, tak aby umieli pomóc studentom odnaleźć potrzebne np. do prac zaliczeniowych lub dyplomowych dane, informacje itd.
- inwestycje w kapitał ludzki. Uczelnia jest dla studentów, zatem osoby w administracji powinny zostać przeszkolone z zakresu zdolności interpersonalnych (nie dotyczy CRPM, gdzie kontakt ze studentami jest na wysokim poziomie), wspomianie wyżej szkolenie dla bibliotekarzy.
- ostatnie i najważniejsze - SGH powinna zainwestować w podniesienie jakości kształcenia na uczelni. Po pierwsze, ciągłe monitorowanie jakości wykładów (np. poprzez kamery i rejestrację dźwięku i przeprowadzanie losowych kontroli), standaryzacja egzaminów jeśli ten sam przedmiot wykłada więcej niż jeden wykładowca (np, organizacja egzaminu na zasadzie współpracy pomiędzy wykładowcami). Aby SGH nie pozostała z tyłu, musi zainwestować w odpowiednie materiały dydaktyczne (np. kupowanie case studies z Harvard Business Review i innych wydawnictw), współpraca z firmami poprzez układanie przez firmy case studies dostosowanych do poszczególnych przedmiotów.
- nie można zapominać, że SGH to PRZEDE WSZYSTKIM ośrodek akademicki, zatem wszelkie bary, restauracje, baseny, parkingi, miejsca na koncerty itd. powinny zejść na dalszy plan. Na pierwszym miejscu powinny być inwestycje w infrastrukturę dydaktyczną.

Cenię:
- nowy budynek C - śwadczy o tym, że władze wiedzą mniej więcej, jak powinien wyglądać budynek uniwersytecki

Przeszkadza:
- wymienione wyżej sale wykładowe

Uwagi: